LYRA moet punten aan Westlandia laten

Westlandia 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse C

19 maart 2016 14:30

Duindam, R.M.C.

Onbekend

Vooraf gaande de wedstrijd Lyra_Westlandia was er hoop dat Lyra op de een of andere manier revanche zou nemen voor de ontluisterende nederlaag van vorige week tegen SVC’08. Dat is in de wedstrijd tegen Westlandia za. weliswaar gebeurd, maar helaas moeten we wederom melden dat het resultaat negatief was: een 0-1 nederlaag. Was deze nederlaag verdiend? Ja, maar we zullen nooit weten  wat het resultaat zou zijn geweest als niet in de 7e minuut Thom Kuyvenhoven alleen op de keeper van Westlandia af kon gaan , maar helaas miste!

Lyra heeft het uit alle macht geprobeerd, maar in veel situaties was Westlandia uitgekookter en geroutineerder. Lyra speelde een nogal druistig aanvalsspel, met de wind vaak als spelbreker, maar kon toch niet vaak open doelkansen scheppen. Bovendien wachtte Westlandia de aanvallen van Lyra rustig af en trok zelf verder ten aanval, zonder daarbij ook grote kansen te scheppen. Teleurstellend was het dan ook toen in de 45e minuut bij een corner van Westlandia de verdediging van Lyra collectief stond te slapen en zodoende Westlandia op de valreep een 0-1 voorsprong kon nemen. In de eerste helft pakte Rick Voskamp geel en ook Roy de Jong kreeg een gele kaart van scheidsrechter Duindam uit Nieuw Vennep.

Na rust wisselde trainer Corne v. Doorn Rick Voskamp voor Ashwin Scheffers, die later ook geel pakte. In de 65e minuut viel Dennis Schouwstra geblesseerd uit, Kevin v. Velden was zijn vervanger. Die zelfde Kevin v. Velden pakte later ook geel, zonder te beweren dat het een schoppartij was. In de 73e minuut werd Roy Zeestraten gewisseld voor Sander Harmsen, Lyra probeerde wel aanvallend te spelen, maar Westlandia bleef vrij gemakkelijk overeind.

Groot was dan ook de teleurstelling aan Lyra kant toen de scheidsrechter voor het laatst floot en Lyra wederom een verliespartij moest accepteren. De druk wordt nu toch wel groot, want de concurrentie, te weten Monster en SEV behaalden een gelijkspel, waardoor de marge t.o.v. de promotie/degradatieplaatsen nu toch wel erg klein is.

Over twee weken speelt Lyra de uitwedstrijd tegen GHC in Leiden en zal er toch echt moeten worden gewonnen om uit de zorgen te blijven.

Lyra 2 behaalde een verrassende en verdiende zege op ARC2, 2-1.

Speler van de week was Jaimy v. Veldhooven. En de ballen werden gesponsord door Alfa Accounts en Kees Hoftede (erelid).

Opstelling Lyra:

doel: Tom Binnendijk,

achter: Dennis Schouwstra, Ardi Luijendijk, Roy Zeestraten en Rick Voskamp,

midden:Tim Herbert, Roy de Jong en Max v. Delft,

voor: Coen v. Mil, Thom Kuyvenhoven en Yasin Ozkok.

Voor meer foto's klik HIER